Ce este uleiul de in?

Uleiul de in reprezinta cea mai bogata sursa de acid alfa-linoleic, in proportie de 50-60%.
Este de asemenea bogat in acid gama-linoleic. Acesti doi acizi grasi esentiali sunt cunoscuti sub numele de omega-3 si omega-6. S-au facut multe cercetari in ultima perioada despre importanta includerii acestor acizi grasi esentiali in dieta noastra. Datorita alimentatiei cu mancaruri procesate, a crescut foarte mult consumul de grasimi si uleiuri saturate si hidrogenate, in detrimentul acizilor grasi esentiali care au atatea beneficii asupra sanatatii noastre. Uleiul de in, reprezinta o sursa exceptionala de astfel de acizi grasi, de care organismul nostru are nevoie, dar nu si le poate prepara singur.

Acizii grasi omega-3 extrasi din uleiul de in, indeplinesc cateva roluri importante in organismul nostru: cresc productia de energie, imbunatatesc activitatea metabolica, crescand nivelul utilizarii oxigenului, sunt esentiali pentru dezvoltarea si functionarea normala a creierului uman.
De asemenea, acizii grasi omega-3 ajuta la scaderea colesterolului si a trigliceridelor din sange. Unele studii clinice, prin folosirea uleiului de in, au demonstrat scaderea colesterolului cu pana la 25% si a trigliceridelor cu pana la 65%.
Cu alte cuvinte acizii grasi esentiali, sunt ESENTIALI!

De ce ar trebui sa consum ulei de in?

Exista o lista lunga de motive pentru care toata lumea ar trebui sa consume ulei de in. Majoritatea oamenilor au o dieta bogata in alimente procesate, dulciuri rafinate, mancaruri grase, care pun accent pe gust in detrimentul calitatii nutritive, avand astfel efecte negative asupra sanatatii. Se estimeaza ca sunt foarte putini cei care consuma suficienti acizi grasi esentiali, fiind necesara suplimentarea dietei noastre.

Datorita cresterii incidentei bolilor cardiovasculare, precum si a depresiilor si altor afectiuni mentale, multi cercetatori au inceput sa faca conexiunea cu scaderea aportului de acizi grasi esentiali. In cartea sa “Omega-3 Oils, A Practical Guide”, Donald Rudin, M.D., autorul teoretizeaza faptul ca deficitul de acizi grasi esentiali, va fi asociat cu toate aceste afectiuni, la fel cum cu mult timp in urma oamenii de stiinta au asociat scorbutul cu deficitul de vitamina C.

Printre simptomele deficitului de acizi grasi esentiali, amintim: pielea uscata, stari depresive, lipsa motivarii, tensiune arteriala, constipatie, tulburari de memorie. Odata cu suplimentarea dietei cu acizi grasi esentiali, in scurt timp multe persoane constata o ameliorare a simptomelor.
In plus fata de simptomele enumerate mai sus, suplimentarea cu ulei de in a dietei, are efecte benefice in lupta cu cancerul, afectiuni ale inimii si artrita.

Cand ar trebui consumat uleiul de in?

Uleiul de in poate fi consumat in orice moment din zi. Unii prefera sa imparta doza zilnica in 2 prize, una dimineata iar cealalta seara. Este important de retinut totusi ca unii oameni experimenteaza o crestere a nivelului de energie dupa consumul de ulei de in, fiind asadar de preferat sa nu se consume seara tarziu.

Cum ar trebui consumat uleiul de in?

Pentru maximizarea asimilarii uleiului de in in organism, dr. Johanna Budwig, cercetator al bolilor canceroase, recomanda ca uleiul de in sa fie consumat impreuna cu proteine sulfurate obtinute din alimente precum branza de vaci, iaurt sau drojdie de bere. In prezenta proteinelor sulfurate, uleiul de in devine solubil in apa. Uleiul de in poate fi folosit la fel de bine la prepararea salatelor.

Atentie: deoarece uleiul de in este usor instabil, datorita continutului ridicat de acizi grasi, nu ar trebui folosit pentru gatit. In cazul in care totusi doriti sa prajiti ceva, folositi uleiul de masline.

Cine ar trebui sa consume ulei de in?

Cu totii putem beneficia de pe urma consumului de ulei de in. Daca aveti simptomele deficitului de acizi grasi in organism, merita sa incercati suplimentarea dietei dvs. cu ulei de in.

Ce sunt acizii grasi omega-3 and omega-6?

Acizii grasi esentiali Omega-3 si omega-6 reprezinta principalele tipuri de grasimi nesaturate care trebuie sa faca parte din dieta noastra. Numerele “3” si “6” provin din structura chimica a celor doua tipuri de acizi grasi. Omega-3 se numeste acid alfa-linoleic (ALA) si se gaseste in proportie de 58% in semintele de in, unele tipuri de nuci, alune si ulei de peste. Acizii grasi Omega-3 ajuta la redurerea riscului de accident cardiovascular.

Principalul acid gras omega-6 este acidul gama-linoleic (GLA), care se gaseste in floarea soarelui (65%), porumb, seminte de susan (45%), seminte de dovleac (42-57%), alune (34%). Odata ajunsi in organism, acizii grasi omega-6 sunt convertiti in prostglandina E1, o substanta care ajuta la regarea multor functii metabolice.
Soursa: Alternative Medicine Digest, Issue 18

Cum trebuie pastrat uleiul de in?

Va recomandam sa pastrati uleiul de in in frigider. Procesele de oxidare au loc in prezenta luminii si caldurii, iar refrigerarea incetineste acest proces.

De ce termenul de valabilitate al uleiului de in este de doar 4 luni?

Este un produs presat la rece, 100% natural, nerafinat si fara conservanti. Din respect pentru clientii nostri, recomandam ca sa-si comande mai putin si mai des, asigurandu-se astfel ca se vor bucura intotdeauna de ulei de in proaspat.

Nu tinem stocuri de ulei de in. Presam doar cat sa satisfacem comenzile imediate. In acest fel puteti fi siguri de prospetimea uleiului pe care il comandati.